A-lidGotcha

A-Tijd Gumbo Millennium

Speluitleg

Bij A-lidGotcha is het de bedoeling om zoveel mogelijk kaartjes te bemachtigen. Het spel begint tijdens de kennismakingssoos van donderdag 12 september. Iedereen krijgt een kaartje met een naam erop. Deze persoon is je target. Een kaartje is te bemachtigen door je doelwit nat te spuiten en "Gotcha!" te roepen. Hier mogen geen andere deelnemers lucht van krijgen, dus zorg ervoor dat je de persoon alleen benaderd. Hierna neem je het target kaartje over van je slachtoffer. Deze hit dien je binnen twee uur te hebben gemeld bij de spelleiders, anders genereert de Gotcha geen score. Het spel is afgelopen op 24 oktober 2019 om 20:00 (bij aanvang van de soos) of wanneer er een winnaar is.

Regels

  • Om je tegenstanders en potentiële slachtoffers te leren kennen ben je verplicht om op openingsavond (12 september) aanwezig te zijn.
  • De spelmeesters bepalen de cirkel en zijn dus ook de enige die over deze informatie beschikken.
  • Een hit mag enkel één op één gebeuren; andere deelnemers mogen het niet zien.
  • Binnen twee uur moet de hit gemeld worden bij de spelmeesters. Het targetkaartje dien je te allen tijde op zak te hebben, omdat je altijd belaagd kan worden.
  • Je kan een aanval afweren door de aanvaller nat te spuiten en "Stun!" te roepen. Deze mag dan 15 minuten geen hits maken.
  • Heeft je target jou ook als target, dan geldt de hit van degene die als eerste "Gotcha!" heeft geroepen. Maar dit weet je natuurlijk niet.
  • Wanneer je langer dan tien dagen geen activiteit hebt vertoond, word je vogelvrijverklaard. Iedereen mag dan op je jagen. Je wordt dan vogelvrij verklaard door de spelmeesters.
    1. Je mag zelf niet meer killen en je stuurt de ID-card van jouw slachtoffer direct retour aan de spelmeesters.
    2. De eigenlijke killer van de nu vogelvrijverklaarde stuurt de spelmeesters ook direct de ID-card van de vogelvrijverklaarde retour.
    3. In ruil hiervoor krijgt hij/zij een nieuwe opdracht (de opdracht die de nu vogelvrijverklaarde eigenlijk had).
    4. De tijd die het ruilen van de opdracht in beslag neemt zal voor de killer niet meetellen in zijn/haar opgebouwde/op te bouwen dagen om een kill te plegen. Dus de tijd tussen het moment dat het slachtoffer vogelvrij verklaard wordt en het moment dat de killer zijn nieuwe opdracht krijgt telt niet mee voor het maximum van 10 dagen die staan voor een kill. De killer kan in die tussentijd natuurlijk wel (net als alle andere nog levende deelnemers) de vogelvrijverklaarde proberen te killen. Als dat lukt dan gaat op het tijdstip van deze kill de nieuwe 10 dagen in.
    5. Een vogelvrijverklaarde mag alleen door deelnemers die nog levend zijn 'gekilld'/gehit' worden. Zo kun je als deelnemer het aantal 'hits' achter jouw naam vergroten.
    6. Ook bij een 'hit' van een vogelvrijverklaarde moeten beide partijen deze 'hit' z.s.m. melden aan de spelmeesters.
    7. Een vogelvrijverklaarde kan maar eenmaal gekilled worden.
  • Deelnemers die handelen namens een functie (barpersoneel, vertrouwenspersoon, bestuur etc.) staan buiten spel.
  • Houd rekening met in wat voor situatie jouw "slachtoffer" zich bevindt, hou de hit bescheiden op plaatsen waar dit nodig is etc. Onthoud: Je krijgt van je medespelers het meeste respect door een bijzondere, onverwachte, geweldige, goed uitgedachte, listige, onvoorspelbare, kill te plegen.
  • Spelmeesters kunnen ten alle tijden een hit afkeuren indien bepaald wordt dat de hit ongepast is of in strijd is met de regels.
  • Mochten er dingen gebeuren waar de spelmeesters van op de hoogte moeten zijn meld dit dan direct.
  • Om het verloop en de uitslag van het spel spannend te houden is gepaste geheimhouding omtrent gebeurtenissen naar andere deelnemers toe van belang.
  • De spelmeesters behouden het recht de regels gedurende het spel aan te passen. Deze worden gepubliceerd op de website en via Telegram.

Speelveld

Alles behalve:

  • Heilige gronden (kerken, synagogen, moskeeën, begraafplaatsen etc.)
  • Gumbo Plaza (T2.55)
  • De zaal waarin de soos plaatsvindt

Opmerkingen

  • Wanneer je een eigen waterwapen wilt gebruiken, dient deze gekeurd te worden door de spelleiders.

Spelmeesters

Voor het verloop van het spel zijn de spelmeesters essentieel. Mocht je contact willen opnemen om bijvoorbeeld een hit te melden kun je mailen naar alg@gumbo-millennium.nl of ze telefonisch bereiken.